Er en høj afvisningsfrekvens dårlig? Svaret er: det afhænger, men ja, nogle gange kan det være.

Er en høj afvisningsprocent dårlig for SEO? Det er her, det bliver lidt mere kompliceret. Her kan du læse syv nemme SEO-tip til at tackle din afvisningsfrekvens og øge engagement og tilfredshed for at gøre dine brugere lykkeligere.

Så de fleste af jer allerede ved, hvad afvisningsprocent er. Men for dem, der er uindviede, er afvisningsprocent et analyseudtryk. Det betyder blot et enkelt side- eller ikke-interaktionsbesøg. Når en besøgende kommer fra Google eller et andet websted, og de besøger en side, har de ingen interaktion, og de forlader, det betragtes som en afvisning. Det er en høj afvisningsprocent.

Så er afvisningsprocent dårlig? Det er et almindeligt spørgsmål. Svaret er, ja, det kan være dårligt. Hvis alle f.eks. kommer til din startside, og du vil have dem til din salgsside eller din betalingsside, ønsker du ikke en høj afvisningsprocent. I den situation, ja, afvisningsprocent er absolut dårlig. Men er afvisningsprocent dårligt for SEO? Der bliver det lidt mere kompliceret.

Nu, for at være klar, bruger Google ikke afvisningsprocent. Det er ikke et rangeringssignal for Google. Når det er sagt, ved vi, at der er mange beviser for, at Google bruger en slags engagementssignaler til SEO, som vi ikke har adgang til. Så på den måde kan du tænke på afvisningsprocent som et proxysignal for engagement og tilfredshed, og det er virkelig det, vi prøver at måle her. Vi forsøger at måle, hvor tilfredse vores anvendelser er, hvor engagerede de er med en side. I nogle tilfælde er der tegn på, at dette kan hjælpe din SEO i nogle tilfælde.

Nu bare sænke din afvisningsprocent vil ikke automatisk forbedre din Google rankings. Sådan fungerer det ikke. Men at sænke din afvisningsprocent kan have positive virkninger. Faktisk kan dine besøgende være mere tilfredse.

Nu for at være klar, før vi kommer ind i disse tips, jeg ønsker at være meget klart målet er ikke at reducere din afvisningsprocent nummer. Det er bare et tal. Det betyder ikke noget. Målet er at øge engagementet og øge tilfredsheden, at gøre dine brugere gladere. Bare at reducere din afvisningsprocent, det gør ikke noget. Men hvis du gør dine brugere gladere, give dem, hvad de søger efter, det er, hvad vi forsøger at gøre, og vi bruger afvisningsprocent som en proxy til at måle, at sammen med andre målinger, såsom tid på stedet, antallet af besøgte sider, og sådan noget.

1. Sidehastighed

Vores mål er at gøre brugerne gladere. Så hvordan gør vi det? Hvordan skal vi sænke vores afvisningsprocent? Nå, syv hurtige tips, meget grundlæggende ting i SEO.

Først og fremmest sidehastighed. Det er ikke meget sexet, men jeg inkluderede det her, fordi ud af alle disse tip, der forbedrer din sidehastighed, er sandsynligvis den vigtigste måde at garantere en reduceret afvisningsprocent på.

Jeg har set det på hundredvis af steder. Gør dit websted hurtigere, afvisningsprocenten går ned. Hvorfor? For det første kan flere mennesker blot få adgang til dit indhold. De venter ikke på, at den indlæses. De er i undergrundsbanen, på deres mobiltelefon, det indlæses hurtigere. For det andet er det bare en bedre oplevelse, end hvis de venter på, at billeder vises og den slags.

Det vil næsten helt sikkert garantere at sænke din afvisningsprocent. Dette er den vigtigste grund til, at du efter min mening arbejder for at forbedre hastigheden på dit websted. Ja, hastighed er en Google ranking faktor. Det er en bekræftet Google ranking faktor. I de fleste tilfælde er det dog en temmelig lille en.

Men hvis du forbedrer engagement og tilfredshed med din hastighed, der har downstream effekter, der har meget bredere, bredere SEO konsekvenser. Det er den vigtigste grund til at forbedre hastigheden, ikke for ranking fordel, men af denne grund alene. Ja, dette omfatter den kommende Core Web Vitals, der kommer ud, der vil være en ranking faktor snart. Vi vil linke til nogle ressourcer om, hvordan man kan forbedre det:

  1. Optimering af sidehastighed: Metrics, værktøjer og hvordan du kan forbedre
  2. 12 trin til lynets sidehastighed

2. Udvid tilfredsheden med hensigten

Så en, søm din hastighed. To, den nemmeste måde at sænke afvisningsprocenten er to udvide din hensigt tilfredshed. Hvad mener vi med det her? Er vi opfylder den hensigt, at folk kom til dit websted for i første omgang?

For eksempel søger nogen efter “Nike-sko”. Nå, vi ønsker at rang for “Nike sko”, men vi ved ikke rigtig, hvad hensigten er af den person, der søgte. Ønsker de at købe Nike sko? Vil de have anmeldelser af forskellige Nike-sko? Er de på udkig efter billeder af Nike sko? Det kunne være en af de ting. Jo mere bredt vi kan tilfredsstille denne hensigt på siden eller linke til andre ressourcer, jo bedre vil vi gøre med engagement og vores afvisningsprocent.

Dyb konkurrenceanalyse
Så hvordan gør vi det? Så en, du ønsker at gøre dybe konkurrencedygtige analyse. Du ønsker at se, hvad der allerede ranking for disse vilkår, for din ideelle søgeord og se på alle de ranking resultater, og hvad der virker, og forsøge at tilfredsstille disse hensigter. Hvis du ikke tilbyder den samme type indhold som de 10 bedste placeringsresultater, matcher du sandsynligvis ikke denne hensigt særlig godt.

Besvar spørgsmål
Så du vil måske rejigger dit indhold. Den anden ting, du skal gøre, er at besvare spørgsmål dybere. Nu taler vi om indhold i lang form, der typisk klarer sig bedre i søgeresultaterne. Indhold i lang form er ikke en rangeringsfaktor. Men jo mere komplet du kan besvare spørgsmål, der normalt har en bedre effekt. Så blot besvare spørgsmål bedre kan uddybe den hensigt tilfredshed.

Link til relateret indhold
Endelig, og dette er mit nummer et trick / tip, link til relaterede hensigter. Et eksempel er på Moz vi har bogstaveligt talt snesevis af artikler, som vi har skrevet om forskellige SEO emner, såsom kanoniske tag. Hver har en lidt anden hensigt. Når nogen lander på nogen af disse sider om et kanonisk tag, kan vi linke til alle de andre ressourcer om kanoniske tags i en fremtrædende position.

Nu kan du ofte se relaterede artikler, der er som små widgets i slutningen af artikler. Jeg kan generelt godt lide at placere dem meget højere i indholdet, hvor folk kan se dem og engagere sig og klikke på disse artikler, fordi vi måske ikke har fanget hensigten perfekt på denne side, men vi kan linke til alle disse relaterede ressourcer og fange hensigten på den måde.

Så snart de klikker og går udforske den anden side, er de at få deres hensigt opfyldt, og vi har sænket vores afvisningsprocent. Så find de relaterede artikler på dit websted og link til dem fremtrædende. Du skal nok klare dig godt.

 

3. Smart CTAs

Number three, smart CTAs. Oftentimes that’s what you’re trying to get people to do. You’re trying to get them to click your CTA to go buy your product or check out your download or whatever it is.

The smartest way to improve your CTAs is include the ranking keyword in the CTA itself. So this means go to Google Search Console, go to Moz Keyword Explorer, find what your pages are actually ranking for, and take those top keywords and insert them into the CTA itself. For example, if my page is about credit reports or getting a credit report score, I could have a CTA that says “Add to Cart,” or I could have a CTA that says, “Get my credit report.”

This is psychologically 100 times more powerful than saying “Add to Cart” because I just typed “credit report” into Google, and aha, here it is. I want to get my credit report. So including your keywords in the CTAs is a very smart way and simple way of improving engagement and lowering your bounce rate.

4. Use inverted pyramid writing

Number four, I got this from Dr. Pete Meyers. Thank you, sir. Use the inverted pyramid style of writing. So we want to engage people in our writing, when they come looking for answers, and that means we want to hook them early and draw them into your content. The inverted pyramid style of writing, borrowed from journalism and I’m going to link to Dr. Pete’s post on this, is start with a lead. Start with a quick answer, go into the details and then your content. So you want to grab them. Show them what you’re going to promise them and pull them into the details. That’s all about creating more engaging content, drawing people in, and having good, clean content that looks great and works all well.

5. Make site search simple

Moving on, make site search simple and obvious. Here’s why. If you can provide an easier search solution than Google, that gives the user a reason to search your site instead of going back to Google, which counts as a bounce. If they search on your site, you have engaged them. They’re looking at more content on your site, and you’ve reduced your bounce rate and improved engagement.

Så jeg kan godt lide at gøre webstedssøgning meget indlysende, meget enkel. Især hvis du er et ressourcetungt websted, og folk tror, at de kan finde det, de vil have på dit websted, vil det forbedre det. Få dem ikke til at søge på Google. Lad dem søge på dit websted i stedet.

6. Tilføj medier

Tilføjelse af video, billeder og forskellige medier. Nogle af vores højeste engagement sider her på Moz er disse Whiteboard fredage.

Hvorfor? De har en video. En ting jeg vil foreslå selv, noget vi har lært igen og igen, er at blande dine formater. Den gennemsnitlige person, der ser en af disse videoer, forbliver på siden og webstedet i 9 eller 10 minutter, hvilket er enormt for os. Men en ting, vi gjorde for flere år siden, er, at vi begyndte at tilføje udskrifter og billeder til disse indlæg.

Så at blande medierne gør normalt meget bedre end bare at tilføje en video eller billeder af sig selv. Så sider med billeder, video og tekst generelt gøre det bedre end sider med netop disse ting af sig selv.

7. Reducer raseri og døde klik

Endelig noget, jeg har været at komme ind for nylig er at reducere, hvad der er kendt som raseri klik og døde klik.

Rage klik er, når folk trykker på noget, som de mener formodes at være en knap eller et link, og det virker ikke. Det samme med døde klik. De rammer noget, et element på dit websted, måske er det et billede, måske er det en speciel farvetekst, som de synes formodes at være et link, eller de synes formodes at være en opfordring til handling, og det virker ikke. Måske JavaScript er ikke lastning korrekt eller noget i den retning.

Eller måske ligner et billede en knap. Hvert websted har disse. Du kan generelt finde disse med varmesporingssoftware. Microsoft netop kom ud med et nyt produkt, der er gratis – Microsoft Clarity. Der er Hotjar. Enhver form for varmesporing eller varme kortlægning software kan generelt vise dig disse raseri klik og døde klik.

Hvis du løser disse, vil folk klikke på de elementer, der faktisk er brugbare, og det vil give dig indsigt i, hvordan du reducerer disse. Disse er helt sikkert vil reducere din afvisningsprocent. All right. Så hvis du har nogen tips om at reducere din afvisningsprocent, bedes du lade dem i kommentarerne nedenfor. Hvis du kan lide denne video, kan du dele. Fortæl dine venner om det.

ng site search very obvious, very simple. Especially if you’re a resource heavy site and people think that they can find what they want on your site, it’s going to improve it. Don’t make them search Google. Let them search your site instead.